'כל זכות' יפעיל מידע קולי לציבור שאינו נגיש לאינטרנט

12.7 מיליון אושרו להרחבת אתר הזכויות הממשלתי • בקרוב ב'כל זכות': מפת שירותים חברתיים לכל אזרח לפי מיקום גאוגרפי • בנוסף, יואץ תרגום האתר לשפה הערבית, יקודם אתר "כל זכות נוער" והבשורה לחלק מהציבור החרדי: תחל הנגשת מידע קולי עבור אוכלוסיות ללא נגישות לאינטרנט

עמדת מידע של 'כל זכות', צילום מסך

'כל זכות', מאגר המידע הגדול ביותר בנושא זכויות בישראל, הפועל בתמיכת משרד המשפטים ומשרד הדיגיטל הלאומי כחלק ממיזם הזכויות הממשלתי עומד להתרחב במהלך השנה הקרובה. במסגרת הרחבת פעילות המיזם תוקם גם מפת מענים חברתיים שתאפשר לכל משתמש למצוא שירותים חברתיים לפי המיקום הגאוגרפי שלו ופילוחים נוספים כגון: סוג השירות, השפה בה הוא ניתן, ונגישות לאוכלוסיות שונות. בתוך כך, אושר תקצוב על סך 12.7 מיליון שקל לצורך הרחבת פעילות המיזם בשנתיים הקרובות.

מיזם 'כל זכות' נתמך על ידי משרד המשפטים ומטה ישראל דיגיטלית במשרד הדיגיטל הלאומי מזה כארבע שנים. במהלך השנים התרחבה פעילות המיזם ועל פי נתוני הכניסות, רוב האוכלוסייה הבוגרת בישראל מכירה את האתר, אליו מתבצעות כ-25 מיליון כניסות בשנה. בתקופת ההתמודדות עם התפרצות  נגיף הקורונה הפך האתר לכתובת מרכזית לבירור זכויות בקשר לחל"ת, פיטורין, משמעויות של חובת בידוד וכיו"ב. בתוך כך, נשבר בחודש מרץ 2020 שיא הכניסות לאתר עם 2.7 מיליון כניסות במהלך חודש זה בלבד.

לצד מאגר המידע הרחב בנושא זכויות, הכולל מידע לגבי קריטריונים לקבלת הזכאות, אופן מימוש הזכויות, פירוט ההליכים לקבלת הזכויות, ישנו באתר גם מידע נרחב בנושא שירותים חברתיים הניתנים לאזרח על ידי הרשויות ציבוריות וגופי החברה האזרחית ופרטי קשר עם נותני השירותים הרלוונטיים. לצד האתרים  המרכזיים בעברית ובערבית  מפעיל המיזם גם אתר בשפה האנגלית ואתרים ייעודיים לזכויות בני נוער בעברית ובערבית – "כל זכות נוער".

האתר מתעדכן באופן שוטף ומציג את המידע בצורה פשוטה, בהירה ובאופן תמציתי, לפי תחנות ואירועי חיים, בראיית "האזרח במרכז". המיזם מבצע גם הדרכות ל-'סוכני זכויות' כגון עובדים סוציאליים, צוותים רפואיים ונותני שירותים ציבוריים המסייעים לאוכלוסיות מתקשות במימוש זכויותיהם.

שר המשפטים, בני גנץ: "תחום מיצוי הזכויות קיבל משנה חשיבות בתקופת הקורונה כשבעלי עסקים ומאות אלפי מובטלים נדרשו לסיוע מהמדינה. מדובר בצורך לאומי, לסייע לכל אחת ואחד לקבל את שמגיע להם בשפתו, באופן שמתאים לו, ומבלי שיצטרך להיעזר בגורמים חיצוניים שלעיתים גוזרים קופונים על חשבונו. נמשיך לפעול בכדי שכל אזרח יקבל את זכויותיו, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות".

 שר הדיגיטל הלאומי, דודי אמסלם: "משרד הדיגיטל הלאומי שם לו למטרה עליונה להנגיש את השירותים הממשלתיים והציבוריים לכלל האוכלוסייה, בדגש על הפריפריה והאוכלוסיות המוחלשות. מיזם "כל זכות" בהובלתנו הינו כלי מרכזי בידי כל תושב לאתר את הזכויות המגיעות לו, ולפעול למימושן. המשרד פועל ביתר שאת לצמצום הבירוקרטיה בתהליכי המימוש של הזכויות הללו, מתוך תפיסת "התושב במרכז" ובשיתוף פעולה עם כלל ארגוני המגזר הציבורי הרלוונטיים".

מנכ"ל "כל זכות", אמתי קורן: "כל זכות הוקמה לפני 11 שנים מתוך חזון לסייע לתושבות ותושבי ישראל באתגר של מציאת מידע על זכויותיהם והדרכים לממש אותן. בחרנו בתפיסה של שילוב טכנולוגיה  עם שותפויות בין ארגוניות. אנחנו גאים לזכות פעם נוספת באמון של שותפינו במשרדי המשפטים והדיגיטל הלאומי ונרגשים לקראת האתגרים הגדולים שלפנינו ובפרט פיתוח מפת המענים החברתיים".

כתיבת תגובה