כתם 'פז': רשות ני"ע בוחנת את התפטרות היו"ר

אתמול הופסק המסחר במניית פז לאחר שיצחק עזר, יו"ר דירקטוריון פז, הודיע על התפטרות מיידית • היום נחשף: רשות ני"ע תבחן את המניעים להתפטרות

תחנת דלק של פז | צילום: פלאש 90

יו"ר דירקטוריון חברת פז, יצחק עזר, התפטר אתמול (ג) מתפקידו  בשל "מחלוקות עמוקות" בינו לבין הנהלת החברה ובינו לבין חברים אחרים בדירקטוריון. בין היתר, רמז עזר על מינויים לא תקינים בחברה. "הדרך שבה ניהלה ועדת המינויים את בחירת המומלצים על ידה מעלה שאלות כבדות".

"מזה תקופה נתגלעו מחלוקות עמוקות ביני (ולא רק ביני) לבין רוב חברי הדירקטוריון וההנהלה על דרך ניהול החברה, המבנה הארגוני שלה, וכן ביחס לאסטרטגיה העתידית של החברה. בנוסף לכך, לדעתי הדרך שבה ניהלה ועדת המינויים של הדירקטוריון את בחירת המומלצים על ידה מעלה שאלות כבדות ביחס לממשל התאגידי הנוהג בחברה", כתב עזר במכתב ההתפטרות, אך לא פירט מהן השאלות העולות ביחס לממשל התאגידי של החברה.

עזר, ששימש יו"ר הדירקטוריון של פז בשנתיים האחרונות, הודיע על התפטרות מידית – וגבי רוטר התמנה ליו"ר במקומו.

היום (ד) חשף 'כלכליסט' כי רשות ניירות ערך בודקת את הנסיבות של ההתפטרות, בין היתר על רקע חשיפת העיתון אתמול כי במקביל להתפטרות הגיע למשרדי פז סקר של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, שבו היא מעניקה דירוג גבוה לממשל התאגידי בפז, אך מציינת כי הדירוג נפגם בשל חוסר שיתוף פעולה מצד היו"ר.

בדיווח צוין כי ברשות ניירות ערך נוהגים לבצע בדיקות מול חברות ציבוריות בעת פיטורים לא שגרתיים של נושאי משרה, אך ציינו כי המקרה של פז רגיש עוד יותר, שכן מדובר בחברה גדולה מאד הנסחרת במדדי הבורסה המובילים ומתנהלת בשנתיים האחרונות ללא בעל שליטה, כאשר גופי הפנסיה הם בעלי המניות הגדולים בה (מחזיקים 60% מהחברה). בנוסף, יש משנה חשיבות לבדוק שהחברה פועלת בכללי ממשל תאגידי תקינים ושיש ביקורת אפקטיבית על ההנהלה מצד הדירקטוריון.

כתיבת תגובה