מבחן ההיגיינה: רשתות המזון זולות משמעותית בהשוואה לרשתות הפארם

בדיקת משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות מגלה: את מוצרי הטואלטיקה כדאי להמשיך לקנות ברשתות המזון. פער של 40% בסל המוצרים בין הרשת היקרה ביותר, סמארט פארם, שבה עמד הסל על 627 שקלים לעומת הנמוך ביותר, רמי לוי שעמד על 447 שקלים

שר הכלכלה אלי כהן | צילום: משרד הכלכלה

שוק הפארם הישראלי השתנה משמעותית בשנה האחרונה: שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק, כך שקיימות היום בשוק זה 4 רשתות פארם עיקריות: סופר פארם, ניו פארם, גוד פארם וסמארט פארם לעומת שחקן מרכזי יחיד לפני כשנה. כניסה של שחקנים נוספים תגדיל את התחרות לטובת הצרכנים.

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות ערכו בחינה מעמיקה של רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה וזאת על מנת לאתר מגמות ולבחון כיצד השינויים בשוק הפארם משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.

המועצה לצרכנות בדקה באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית פרייסז, זאת בהתאם לנתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר, 28 מוצרים. בין המוצרים שנבדקו: דאודורנטים שונים (5 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (3 סוגים), מוצרי היגיינה ועוד. מחירים של מוצרים אלו נבדקו במגוון רשתות שיווק ובכללן יינות ביתן, רמי לוי ושופרסל. מתוך רשתות הפארם נבדקו מאות סניפים של סופר פארם ושל ניו פארם, אשר מעבירות נתונים למאגר המחירים.

ממוצע עלות סל טואלטיקה ברשת הזולה ביותר שנבדקה – רמי לוי – עמדה על 446.95 שקלים למול 627.11 שקלים בסמארט פארם, פער של 40.31%.

משרד הכלכלה מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.

חשוב לציין: במסגרת הבדיקה של המועצה לצרכנות – מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי כרטיסי אשראי וחבר מועדון . מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.

 

כתיבת תגובה