מה יהיה עתיד הביטקוין? | כך תזהו את משקיעי הביטקוין

"משקיעי הקריפטו" מפולחים לשלושה: אלה שמאמינים שהביטקוין יחליף את המטבעות הממשלתיים, המכונים 'פונדמנטליסטים'; אלה שסבורים כי השווי שלו יעלה יותר ככל שעוד אנשים ישקיעו בו – ה'טקטיקנים'; לצד ה'ספקולנטים' – המהמרים | אף שקריסה תפגע בקבוצה הראשונה, היא אינה צפויה למכור את מטבעות הקריפטו שלה, אך הקבוצה השלישית צפויה להימלט | "כדי שסערה כוללת תפרוץ בשוק, צריך לאפשר לדברים רבים ללכת בכיוון הלא נכון"

ביטקוין | צילום: שאטרסטוק

במאמר מיוחד ב'אקונומיסט' ואשר הובא ב'דה מרקר' דנים הכותבים בשאלה: "מה יקרה אם מחיר הביטקוין יקרוס לאפס". כן שוב מדברים על אותו מטבע דיגיטלי, שמעורר סערה ותנודות של מיליארדים רבים, גם זמן רב לאחר שהושק והחל להיסחר.

נכון להיום (בשעה 17:14) לאחר קריסה מפוארת מ–64 אלף דולר באפריל ל–30 אלף דולר במאי, התחזק המטבע ל-46,308, והתנודתיות הגבוהה של המטבע הביאה לתהייה חוזרת על חוזקו של המטבע והמחזיקים בו.

על פי הנתונים שהובאו במאמר מאתר CoinMarketCap לפני שנה היו רשומים 6,000 מטבעות דיגטליים, כיום המספר כמעט פי 2, ועומד על 11,145. גם מספר הארנקים המחזיקים במטבעות אלו שולש מאז 2018, וכיום עומד על למעלה מ-100 מיליון ארנקים דיגיטליים ייחודיים, ביניהם קרנות ומוסדות פיננסיים נחשבים במיוחד, המהווים כיום 63% מהמסחר. ובמקביל הוכפל שווי השוק המשולב שלהם עומד כיום על 1.6 טריליון דולרים, מול שווי של 33 מיליארד "בלבד" אשתקד.

ההון העצום הזה, כמו גם החיבור ההולך ומתעצם בינו לבין השווקים, שיכול תיאורטית לקרוס לאפס גרם למוחמד אל־עריאן מחברת הביטוח אליאנץ לפלח לשלושה את "משקיעי הקריפטו" והוא צוטט כך: אלה שמאמינים שהביטקוין יחליף את המטבעות הממשלתיים, המכונים "פונדמנטליסטים". אלה שסבורים כי השווי שלו יעלה יותר ככל שעוד אנשים ישקיעו בו – ה"טקטיקנים". וה"ספקולנטים", שרוצים להמר. אף שקריסה תפגע בקבוצה הראשונה, היא אינה צפויה למכור את מטבעות הקריפטו שלה. הקבוצה השלישית צפויה להימלט.

"כדי להימנע מהימלטות היסטרית חייבים לשכנע את הקבוצה השנייה להחזיק מעמד. אם המחירים ייפלו לאפס, היא לא תשתכנע לעשות זאת. קריסה תנקב חורים בכלכלת הקריפטו. לכורי ביטקוין – שמתחרים על מספר העסקות המאומתות ומתוגמלים במטבעות חדשים — יהיה פחות תמריץ להמשיך לעבוד, מה שיגרום לעצירה של תהליך האימות ושל היצע הביטקוין. המשקיעים עשויים גם להיפטר ממטבעות קריפטו אחרים", נכתב במאמר.

עוד הוסבר במאמר של אקונומיסט שכאמור הובא ב'דה מרקר': "כדי להימנע מהימלטות היסטרית חייבים לשכנע את הקבוצה השנייה להחזיק מעמד. אם המחירים ייפלו לאפס, היא לא תשתכנע לעשות זאת. קריסה תנקב חורים בכלכלת הקריפטו. לכורי ביטקוין — שמתחרים על מספר העסקות המאומתות ומתוגמלים במטבעות חדשים — יהיה פחות תמריץ להמשיך לעבוד, מה שיגרום לעצירה של תהליך האימות ושל היצע הביטקוין. המשקיעים עשויים גם להיפטר ממטבעות קריפטו אחרים".

לאחר סקירת דרך הקריסה וההשפעה הרוחבית של אירוע כלכלי שכזה נכתב לסיכום: "כדי שסערה כוללת תפרוץ בשוק, צריך לאפשר לדברים רבים ללכת בכיוון הלא נכון, ובהם לאפשר למחיר הביטקוין ליפול עד אפס. עם זאת, על פי התרחיש הקיצוני שלנו, הסנטימנט, המינוף והמטבעות היציבים הם האפיקים העיקריים שבאמצעותם יכולה להתפשט קריסת קריפטו, בין אם קטנה ובין אם גדולה. מטבעות הקריפטו רק משתלבים יותר ויותר בעולם המימון המסורתי. גולדמן סאקס מתכנן להשיק קרן מסחר בקריפטו; וויזה מציעה כרטיס חיוב מיידי שמשלם ללקוח הטבות בביטקוין. בזמן שיקום הקריפטו מתרחב, כך גדל גם הפוטנציאל שלו לגרום לשיבושים נרחבים יותר בשוק".

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע דווח כי שוק הקריפטו ממשיך להתרחב ולנוטע שורשים בעוד ועוד תחומים. וכך עיריית מיאמי השיקה מטבע קריפטו חדש ראשון מסוגו, בשם MiamiCoin שמיועד לשמש להשקעות בעיר. והוא הראשון שמושק במסגרת פרויקט CityCoins, שמתעתד ליצור מטבע קריפטו ייעודי עבור כל עיר. באתר ICE דווח כי לפי הפרסומים הרשמיים של הפרויקט, הוא כבר מתכנן להשיק מטבע דומה בסן פרנסיסקו אף היא במדינת קליפורניה.

כתיבת תגובה