מול ההסתה הערבית המשתלחת: התכנים המסיתים הוסרו

גל הפרות הסדר וההתפרעויות האלימות בערי הארץ שואב את כוחו מהמסגדים, אך לא פחות מכך יכולים להיות אימאמים דיגיטליים ברשתות החברתיות השונות שיובילו להתלקחות עזה • מעל 1,340 תכנים מסיתים הוסרו מהרשת

מפגינים ערבים באום אל פאחם | צילום: רוני עופר, פלאש 90

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה טיפלה בעשרת הימים האחרונים בכ-1,340 פניות של גורמי הביטחון להסרת תוכן מסית או תומך טרור מהרשתות החברתיות.

הפניות התרחשו בעיצומה של המערכה הצבאית בין מדינת ישראל לארגון החמאס, אשר מכונה מבצע "שומר החומות". במהלך המערכה, נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל תחת מתקפה של אלפי רקטות. בה בעת, התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני- גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן כלפי אזרחים יהודים וערבים.

החל משעות הצהריים של ה-10 במאי, קיבלה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כ-1,340 פניות מגורמי הביטחון השונים, בנוגע להסרת תכנים מהרשתות החברתיות. לאחר בחינת הפניות עלה, כי כ-1,010 מהפניות מכילות תוכן מפר חוק המהווה סכנה לבטחון הציבור ומפר את תנאי הרשת או הפלטפורמה בה פורסם. לאור האמור, פנה צוות הסרת תכנים במחלקה לפלטפורמה בה פורסם התוכן הרלבנטי בבקשה לצמצם את החשיפה או להסירו. נכון למועד זה הוסרו כ-595 פרסומים וכ-380 פרסומים נוספים ממתינים להסרה.

עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה: "לפרסומי ההסתה לאלימות ולטרור כלפי קבוצות שונות באוכלוסייה ולתמיכה במעשי הטרור, ישנה השפעה ברורה ומיידית על מעשי האלימות והטרור ברחבי הארץ. בימים האחרונים אנו עדים לעליה של למעלה מ-700 אחוזים במספר הפניות המועברות אלינו ע"י גופי הביטחון, ובמסגרת המשאבים הקיימים אנו עושים מאמץ מיוחד במחלקה על מנת לתת מענה לפניות המגיעות אלינו".

לסיום, זהו פילוח הפניות ואחוזי הסרת התכנים, בהתאם לרשת החברתית בה פורסם התוכן: פייסבוק – 598 פניות (46% הסרה); טיקטוק – 258 פניות (89% הסרה); אינסטגרם – 246 פניות (41% הסרה); טוויטר – 185 פניות (82% הסרה); יוטיוב – 38 פניות (התכנים ממתינים להסרה).

כתיבת תגובה