מחסור במטפלים בערים ובקיבוצים שאליהם פונו תושבי העוטף

בוועדת הבריאות נחשף כי בערים ובקיבוצים שקלטו מפונים נרשם מחסור ברופאים ורוקחים, וצורך בטיפול נפשי לילדים | ח"כ שלי טל-מרון סיפרה על הצורך של מפונים רבים לתרופות פשוטות כאקמול, נורופן ותרופות-ילדים, והצורך בליווי נפשי – בעיקר בלילות | יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: "נערוך בירור-עומק במענה לטיפול הנפשי לטווח הארוך לתושבי העוטף"

ח"כ יוני משריקי בוועדת הבריאות | צילום: דוברות הכנסת

על קופות החולים לפנות מיוזמתן למפונים כדי לשמור על רצף טיפולי בהם, כך הדגיש יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ יוני משריקי בדיון בנושא שירותי בריאות ושמירה על רצף טיפולי הניתנים למפונים מבתיהם במלחמה. לדבריו, אזרחים רבים פנו אליו בשאלות, צרכים ובעיות שהתעוררו. הוא התחייב לערוך דיון ובירור-עומק בצורך בטיפול הנפשי לטווח-ארוך לתושבי העוטף, וקרא לאזרחים לפנות לוועדה בכל בעיה בתחום סמכותה ואחריותה.

לדברי אל"מ שירן חשאי-לוי, אחראית מפקדת-השליטה בפיקוד העורף על פינוי האזרחים, בכל מלון – יש אנשי צוות של הפיקוד ונציגי משרדי הממשלה, והם עונים לצרכים – גם ע"י ארגוני המתנדבים. לדברי סא"ל מאור אדרי, רע"ן קהילה בפיקוד, הוקמו מרפאות-מלון, הנותנות שירות לכלל המבוטחים, בעיקר בים-המלח ואילת. "שאיפתנו לעקוב בצורה שמית כדי שהקופות יצרו קשר בצורה פעילה עם המבוטחים שפונו. חולים רבים בעלי צרכים-מיוחדים נשלחו לבתי מלון נגישים".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הוסיף את הצורך בטיפול בנפגעי הטראומה, כיוון שבחלק מהישובים – כרבע מהתושבים נעלם: נרצחו, נחטפו או מנותקי-קשר. הוא הדגיש את הצורך בטיפול רפואי לטווח הקצר והבינוני – ואף להכין טיפול נפשי לחטופים לכשיחזרו.

ח"כ שלי טל-מרון סיפרה על הצורך של מפונים רבים לתרופות פשוטות כאקמול, נורופן ותרופות-ילדים, והצורך בליווי נפשי – בעיקר לילדים בלילות, ואילו ח"כ קארין אלהרר, חברתה לסיעה, הציגה את הצורך בטיפול מיוחד במפונים על הרצף האוטיסטי.

כתיבת תגובה