משעמם, ולא במובן הרגיל: פיג'ו 3008 בנסיעת מבחן

במציאות שבה אנו קונים רכבים "כמו השכן" ו"כמו הדוד" די-מובן מדוע הפיג'ו 3008 כמעט ולא נראית ברחוב החרדי • 'ביזנעסופ"ש' לא וויתר ושלח את מנדי ריזל לבחון את רכב הפנאי-שטח, שהותיר אותו פעור פה • היתרונות, החסרונות, והנתונים המלאים – בפנים

פיג'ו 3008 | צילומים: ישראל אמיתי

פיג'ו 3008 הוא רכב משעמם. כלומר, משעמם במובן שהכול יותר מידי טוב בו וקשה לחפש אותו בפרטים הקטנים. יש פרט כזה או אחר שאפשר לשפר בו, עוד מעט ניגע בו, אבל בגדול – זה רכב שפשוט כיף לנהוג בו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

אם אתם מתייחסים אליו כאל מכונית משפחתית – היא כנראה הטובה ביותר שנהגתי בה בקטגוריה הזו. וגם אם אתם מתייחסים אליו כרכב פנאי שטח – קטגוריה שאליה הוא מכוון בעיקר – גם אז, סביר שהוא הטוב בקטגוריה, מבין הרכבים בסגמנט שעליהם נהגתי.

קודם כל, פיג'ו 3008 הוא רכב יפה, עם נוכחות. קיבלתי עליו מחמאות, אבל אז נאלצתי לספר שהוא לא באמת שלי, לצערי. המתחרות – בלי להזכיר שמות – אולי יפות ממנו – אבל בכל הקשור לנוחות, אבזור, אבזור בטיחותי והנאה מנהיגה, הוא עקף אותן בעיקול. בעיצוב החיצוני תמצאו פה, בין היתר, צמד אגזוזים, גג נפתח וחישוקי מגנזיום מוחצנים בקוטר 18 אינטש.

שאלה ששאלתי את עצמי ולא מצאתי תשובה מוחצת היא: מדוע במגזר החרדי פחות רואים את הפיג'ואים למיניהם. אחיו הגדול, המיניוואן 5008 כן נראה ברחובותינו, אבל המשפחתיות פחות. פעם זה היה שונה. התשובה נעוצה כנראה בשבטיות, בהליכה אחר העדר. השכן שלי רכש רכב X, אז גם אני ארכוש כזה; הבנדוד שלי קנה מכונית Y, אז גם אני אקנה אחת וכן על זה הדרך. זה משהו שצריך חשיבה יצירתית כדי לשנות.

נכנסנו למכונית. עיצוב תא הנוסעים נראה עשיר ויוקרתי במיוחד. אממה, בפינת משבית השמחה: החומרים מעט פשוטים. המושבים מחופים בשילוב של דמוי עור ובד. כך גם על הדלתות. אבל בדלתות, לדוגמה, יש פלסטיק מחופה בבד אפור שמרגיש פשוט. גם הדשבורד קשוח למדי ופגשתי באיכותיים יותר.

מעבר לזה, רק טוב: המושבים נוחים, את מושב הנהג בחלקו התחתון יוכלו בעלי רגליים ארוכות להאריך. מושב הנהג חשמלי עם זכרונות ויש גם חימום.

בואו נדבר על האבזור: יש פה בקרת סטייה מנתיב (שעבדה לי מעולה ותיקנה לי 9 סטיות בזו אחר זו – יותר פי 2 ויותר ממכוניות אחרות – וכן, היא פעלה גם בסיבוב); יש בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, התראת שטח מת במראות, בנהיגה לאחור מצלמת הרוורס מתפצלת ומלבד תיעוד של מה שקורה מאחורי הרכב יש גם מצלמת רחף 360 מעלות. ויש משהו שאותו תפגשו רק במכוניות של מאות אלפי שקלים, לצורך העניין אפילו בקאדילאק שבחנתי בשבוע שעבר לא היה: לוח מחוונים דיגיטלי עם אפשרות להחלפת מצבים.

על מחשב הדרך שבמרכז לוח המחוונים יש התראות בעברית המתריאות לדוגמה על סכנת התנגשות וכדומה. בפיג'ו 3008 תקבלו מפתח חכם, האנדברקס חשמלי, התנעה ללא מפתח ועוד. אל האפשרויות במערכת המולטימדיה אפשר להגיע באמצעות מתגים הנמצאים בקונסולה המרכזית. גם היא דוברת עברית מושלמת, כאילו יצאה עכשיו מהאולפן. הכול הכול בעברית: אפשרות להפעלת / כיבוי אורות דרך אוטומטיים, מערכת עזר לחנייה, תפעול הפנסים, כוונון מראות אוטומטי בהילוך אחורי ועוד.

מערכת האקלים מפוצלת לנוסעים מקדימה ומאחור יש פתחי אוורור אך ללא שליטה על הטמפרטורה מצד הנוסעים בשורה השנייה.

המנוע, בנפח 1200 סמ"ק טורבו ו-130 כוחות סוס נהדר. הבידוד גם הוא מיטבי. אמנם תשמעו את המנוע כאשר תסחטו את הדוושה, אבל זה צליל בריא, שאפילו כיף לשמוע. לא סתם צעקה טרחנית.

המנוע משודך לתיבה אוטומטית בת 8 הילוכים להעברה חלקה וצריכת דלק נמוכה. ידית ההילוכים חדשנית, וניתן להסיט אותה באמצעות לחיצה על מצג בשמאלה. ע"ע האחות הגדולה הזכורה לטוב, 5008, שמאוד אהבנו.

ההגה קטן וטוב, מדויק בתכלית. אחד המעולים שפגשתי בהם. משהו שתפגשו רק במכוניות פרימיום. נוחות הנסיעה מיטבית, גם בעיר. זאת, למרות צמיגים דקים יחסית.

המרווח לשני הנוסעים מקדימה טוב ומאחור הרצפה השטוחה. לשני הנוסעים מימין ומשמאל יש מקום בשפע, אך נוסע באמצע יסבול מצפיפות ברגליו. גב המושב האמצעי יורד למשענת ומתקן לכוסות ותפגשו מאחוריו פלסטיק שאת תורידו אותו תוכלו לשלוח יד לתא המטען הגדול (520 ליטר) והנוח מאוד להכנסת והוצאת פקלאות. בין שני המושבים הקדמיים, מתחת למשענת היד הימנית של הנהג והשמאלית של הנוסע לידו תמצאו תא קירור. נחמד.

פיג'ו 3008, הזכרנו לעיל, היא מקטגוריית הפנאי-שטח. כנראה שיש לה גם את הנתונים הטובים בקטגוריה מהבחינה הזו, עם 21 ס"מ של מרווח גחון. זה נהדר ובנסיעה קצרה בשבילים בפאתי שדרות, הרכב נתן עבודה. אבל הוא לא רכב שטח אמיתי כמובן; הוא גם לא מתיימר להיות כזה.

אז סיכמנו שלא ברור למה החרדים לא קונים מכוניות צרפתיות – אולי בגלל החשש מירידת ערך, אבל דבר אחד ברור: אתם מפסידים פה יהלום. לא לחינם הוא קטף פרסים יוקרתיים בארץ ובעולם – בין היתר כמכונית הטובה ביותר.

צריכת הדלק עמדה על 12 ק"מ לליטר משולבת ומאומצת.

נתונים:
מחיר: החל מ-149,900 שקלים | האצה מ-0 ל-100: 9.7 שניות | מומנט: 23.5 קג"מ ב-1750 סל"ד | מרווח סרנים: 2675 מ"מ | נפח תא מטען: 520 ליטר |  כריות אוויר: 6 | דרגת זיהום אוויר: 5.

5 תגובות ל: "משעמם, ולא במובן הרגיל: פיג'ו 3008 בנסיעת מבחן"

  1. חבל שהוא כזה יקר

  2. ירידת ערך זה הפקטור במגזר החרדי שהוא ציבור מאוד פרקטי ותועלתי. למחוק 100,000 ש"ח ב3 שנים. זה כואב!!!

  3. הצרפתיים מזמן נותנים פייט רציני למתחרים ומובילים בתחום הרכב, החל מה 3008 שמשאירה אבק למתחרות,רנו שנהיה קונצרן הרכב הגדול בעולם ולא לחינם עם הפלואנס דיזל,קאדג'ר ועוד.
    בקיצור מספיק עם הסטיגמות שאנחנו הישראלים מאוד אוהבים…

  4. שום 100,000 בשלוש שנים. פתח יד 2 ותראה אנשים מבקשים ומקבלים 10-20 אלף מעל המחירון עבור מכוניות 2017-2018. יש לו שוק אש וביקוש מטורף כמשומש.

  5. הוא טוב ל3 שנים אח"כ מתחיל הבעיות. לא אמין בכלל

כתיבת תגובה