משפחה ניצלה משריפה בזכות גלאי עשן

צירוף מקרים חריג גרם להתלקחות תיקו של אב המשפחה באישון ליל • אזעקת גלאי העשן שהתקין בעוד מועד העירה אותו ובכך ניצלה המשפחה מפגיעה

המציל והניצול | צילומסך: חדשות 13

גלאי העשן הציל את המשפחה. תיעוד מצמרר של שריפה הפורצת בבית פרטי פורסם בחדשות 13. למרבה הנס ניצלו בני המשפחה מהשריפה כשהשליח הטוב היה גלאי העשן שהותקן מבעוד מועד. "צפצוף הגלאי הציל אותנו, אם הייתי מתעורר כמה דקות מאוחר יותר לא יודע מה היה קורה.." אמר אב המשפחה לחדשות 13.

המקרה אירע בבית משפחת אבן באריאל. בשעות הלילה המאוחרות בסוף השבוע שעבר, התפוצצה סוללת מכשיר אלקטרוני בתוך תיקו של האב בבית המשפחה, וכתוצאה מכך התפתחה דליקה בביתם. גלאי העשן החל לצפצף בקול רם והעיר את כל בני הבית, אשר החלו מיד בפעולות כיבוי.

בתיעוד המצמרר ממצלמות האבטחה של הבית שהוצג בחדשות 13, נראה בבירור התפרצות השריפה וניתן לראות כי אם הגלאי לא היה מעיר את אב המשפחה, ייתכן והיה קורה אסון נוראי.

מחקירת ראשונית של כבאות והצלה במחוז יהודה ושומרון עולה, כי השריפה פרצה ככל הנראה ממכשיר חשמלי – טלפון נייד- שהושאר בתוך תיק העבודה של אב המשפחה. הסוללה התחממה לרמות חום גבוהות והשפיעה על מיכל דאורדורנט שהיה בתיק. המיכל התפוצץ וגרם לשריפה.

אב המשפחה שהתעורר בשעה 1:30 בלילה לקול האזעקה מיהר להעיר את אשתו ופנה לחפש מטף והחל בפעולות הכיבוי. במקביל אשתו הוציאה החוצה את הילדה בת השנתיים וחצי ואת הכלב של בני המשפחה. בתיעוד רואים את הילדה והכלב חולפים במהירות בסמוך ללהבות המתפרצות שכבר אוחזות ברהיטים.

"אני יכול להגיד שהגאדג'ט הכי משתלם שקניתי בחיים שלי, זה גלאי העשן". אמר אב המשפחה הנרגש לחדשות. בכבאות והצלה שבים ומדגישים את החשיבות בהתקנת גלאי עשן. שריפה כזאת עלולה להתפרץ כמעט בכל בית בישראל, בו משאירים לטעינת לילה מכשירים סלולריים ומחשבים ניידים.

שירות כבאות והצלה פונים לכלל האזרחים בתחינה: "רכשו גלאי עשן בחנות 'עשה זאת בעצמך' הקרובה לביתכם והתקינו גלאי בכל חדר כולל במבואה".

הכבאים שראו פעם אחר פעם איך חיים שלמים עולים בלהבות, ולעתים ישנם גם נפגעים בנפש בשריפות, מוכנים לעזור ולסייע בנושא גלאי העשן: "במידה ואתם מסתבכים אתם מוזמנים לחייג אלינו או לפנות באמצעות הרשתות החברתיות".

הקדימו גלאי לשריפה.

כתיבת תגובה