מיני בנוחות, מנוע של גדולות: סיטרואן C3 בנסיעת מבחן

אחרי חופשה ארוכה מאוד, הגיע הזמן לבחון את אחד מדגמי קטגוריית הסופר-מיני • האבזור פה מרשים יחסית למכונית מיני, אבל החומרים עשו רושם זול למדי • העיבו על השמחה: ההגה, שהרגיש מנותק – והשיבושים בכביש • המנוע אגב, מפצה על הכל

סיטרואן C3 | צילומים: יצרן

השבוע בחרנו למבחן מכונית מסגמנט הסופר-מיני, שנציג ממנו לא היה פה כבר כמה חודשים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בימים שבהם הקוריאניות והגרמניות אהובות כל כך על הצרכן הישראלי, העדפנו לתת את זכות הדיבור דווקא לצרפתית: סיטרואן 3C.

לפני הכול, צריך לזכור שכאשר אתם קוראים כתבת רכב, צריכים לקחת בחשבון שהנתונים מתייחסים לקטגוריה כזו או אחרת. ובמילים אחרות: אם יש במכונית כזו או אחרת מגרעות, השאלה מה הן והשאלה האם המגרעות הללו מבאסות כי מדובר במכונית מנהלים או סבירות כי מדובר ברכב שעלותו פחות מ-100 אלף שקלים. פרופורציות, זה שם המשחק.

ה-3C נאה ואפילו בולטת ביופיה ביחס למתחרות. החלק היפה בה הוא הצְדוּדִית, דהיינו בפרופיל. היא נראית כפי שהיא אמורה להיראות: האחות הקטנה של סיטרואן קקטוס, שאותה בחנו (והתלהבנו) לפני כשנה. זאת, בזכות עם מיגוני ה-AirBump שלה וחישוקי המגנזיום הזהים (בקוטר 17 אינטש).

המכונית האצ'בקית הזו מגיעה עם אפשרות של תשעה צבעים חיצוניים, 3 צבעי גג ו-3 גוונים שונים לחלל הנוסעים.

בחזית – פנסים צרים עם תאורת לד ותחתיהם פנסים גדולים.

תא הנוסעים יפה גם הוא, עם מסך מגע שמזכיר את זה של פיג'ו 3008 (עיינו במבחן של לפני שבועיים) אבל עם פחות אופציות. מדובר במסך מגע דובר עברית צחה (כיף!) שרק דרכו ניתן לשלוט על תפעול המזגן (אין בקרת אקלים מפוצלת), כמו גם על תפקודי הנהיגה, הגדרות רכב, תאורת ליווי, אפל קארפלי, נוחות ובטיחות ועוד. במכונית שקיבלנו לנסיעת המבחן לא היה נווטן אך הייתה מצלמת נסיעה לאחור.

האבזור פה מרשים, יחסית למכונית מיני: קילס, הנעה ללא מפתח, מערכת עצור והתנע ("סטארט אנד סטופ"), קרוז קונטרול (באמצעות ידית שממוקמת מאחורי ידית האיתות השמאלית), התראת שטח מת במראות הצד, מערכת התראת סטייה מנתיב, מראה מתכהה ועוד.

הידיות הפנימית בדלתות עשויות כעין ידית של תיק עור, למראה אופנתי. עם זאת, החומרים עשו רושם זול למדי וניכר כי העדיפו לחסוך בהם; מאחורי סוככי השמש אפילו לא הייתה תאורה.

יש בה חטיבת כוח אפקטיבית: מנוע 1200 טורבו אוטומטי, עם 110 כוחות סוס ו-6 הילוכים כולל טיפ-טרוניק. המצג של ההעברה למצב ספורט, נמצא במיקום קצת מוזר, באזור בלם היד. חייבים לומר מילה טובה על המנוע: לא אפריז אם אומר שלו הייתם נותנים לי לנהוג על המכונית מבלי לומר לי שחטיבת הכוח הזו שייכת למכונית משפחתית גדולה ויקרה יותר, הייתי מאמין. העיבו על השמחה: ההגה, שהרגיש מנותק – והשיבושים בכביש, בעיקר בתוך העיר, שלא נבלמו כראוי בדרך אל הנוסעים.

שני הנוסעים מקדימה ייהנו ממרחב יחסי לדגם סופרמיני, אך מאחור הגב שידר אותות מצוקה. בנוסף, לאור העובדה שמדובר במכונית קטנה למדי, לנוסע אמצעי מאחור אין מקום להניח את הרגליים. אלא אם הוא ילד – ואחרי הכול, מדובר במכונית משפחתית כאשר היושבים בשורה השנייה הם ילדים.

גודלו של תא המטען סביר בהתאם לקטגוריה של סופרמיני.

צריכת הדלק עמדה על 11 ליטרים של נסיעה משולבת לכל ליטר דלק.

לסיכום: המראה החיצוני שובב, המנוע טוב מאוד והאבזור – כולל הבטיחותי – מעולה. גם המחיר שווה לכל נפש. אבל היי, נוחות זו לא מילה גסה.

נתונים:
מחיר: החל מ-101,900 שקלים | מנוע: 1.2 ליטר בנזין טורבו, 110 כוחות סוס | מומנט: 20.9 קג"מ ב-1750 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 10 שניות | מרווח סרנים: 2539 מ"מ | נפח תא מטען: 300 ליטר | כריות אוויר: 6 | רמת אבזור בטיחותי: 6 | דרגת זיהום אוויר: 3.

3 תגובות ל: "מיני בנוחות, מנוע של גדולות: סיטרואן C3 בנסיעת מבחן"

  1. אחד היתרונות המשמעותיים של סופר מיני הוא צריכת הדלק הנמוכה. ואת זה אין פה…
    תוסיפו את ירידת הערך של הצרפתיות, וקיבלתם רכב מיני לא שווה. עדיף כבר לקנות משפחתית באותו עלות ירידת מחיר.

  2. ציטוט כי מדובר ברכב שעלותו פחות מ-100 אלף שקלים.
    מחיר: החל מ-101,900 שקלים

    למה טעויות למה ?

  3. מנחם,
    ממליץ לך לקרוא בשנית את הכתבה והפעם בעיון.

כתיבת תגובה