נתוני כפל הביטוח נחשפים: 28% מהכפילויות הינן בגין ביטוחי חיים

במהלך דיון לעניין כשל הסנכרון בשוק הביטוחי הציגה עוד רשות שוק ההון כי 22% מהכפילויות הינן בגין ביטוחי תאונות אישיות ו-14% בגין ביטוחי ניתוחים מהשקל הראשון. במסגרת שנת פעילות של הר הביטוח בוצעו 2.2 מיליון שאילתות מצד מבוטחים שונים ונמצאו 6.5 מיליון כפילויות

כפל ביטוחים shutterstock

ועדת הכספים קיימה דיון בנושא "כשל הסנכרון בשוק הביטוחי יוצר הפסדי עתק לציבור המבוטחים", הצעתם של חברי הכנסת אורי מקלב, מיכל בירן וינון אזולאי, על רקע פרסום מחקר חדש לפיו 41% מהישראלים משלמים שלא לצורך על ביטוחי יתר וכפל ביטוחי וכי בכל שנה מבזבז הציבור בישראל 3.6 מיליארד ₪ על ביטוחי בריאות כפולים.

ח"כ אורי מקלב פתח את הדיון וטען כי הדיון מחולק לשניים. פעם אחת עולה שיש ביטוחים כפולים, כאשר אנשים משלמים וקונים פוליסת ביטוח למשל בתחום הבריאות, ובחוסר מודעות לסעיפים הרבים הם משלמים כפל ביטוח. מדובר על סכום מצטבר של שלושה וחצי מיליארד שקל שהם היו יכולים לחסוך לעצמם. כמובן שרוב המבטחים לא ממהרים להגיד להם זאת, מדובר על 41% מהישראלים שרוכשים ביטוח פרטי או נוסף וזה התעצם אחרי הרפורמה בשר"פ. בנוסף אם אדם נפל ברחוב והופנה למיון ושם התברר כי צריך ניתוח אורטופדי, הוא מבקש לממש ביטוח פרטי ואומרים לו שהוא שלא יכול, כי לא מקבלים אם החדר מיון הפנה אותך".

ח"כ ינון אזולאי הוסיף על דבריו ואמר כי "כשחותמים על הביטוח אנחנו לא יודעים בדיוק על מה חתמנו. כל ביטוח שאני משלם אני רוצה שיבדקו באיזה מצבים אני יוכל לממש אותו באמת. אם היינו יודעים על מה אנחנו משלמים, יכול להיות שהיינו מחליטים לחסוך את ההוצאה".

רשות שוק ההון חשפה במהלך הדיון את נתוני כפל הביטוח בישראל, לפיהם: 28% מהכפילויות הינן בגין ביטוח חיים, 22% בגין ביטוח תאונות אישיות, 14% בגין ניתוחים מהשקל הראשון, 13% בגין ביטוח תרופות, 10% בגין ביטוח סיעודי, 8% בגין ביטוח ייעוץ ובדיקות ו-5% בגין ביטוח מחלות קשות.

לעניין כפל ביטוח בחברות שונות (אדם שעושה אותה ביטוח בשתי חברות שונות) – 40% מהכפילויות הינן בגין ביטוחי ייעוץ ובדיקה, 17% הינן בגין ביטחי מבנה, 17% בגין ביטוחי סיעוד, 15% בגין ביטוחי מבנה ותכולה ו11% בגין ביטוחי חיים למקרי מוות.

כתיבת תגובה