עולים למירון: כל האוטובוסים יופנו לכביש 6

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מדגישים: כל האוטבוסים יעברו מכביש 6 • זאת בניגוד לשמועות לפיהן האוטובוסים מירושלים ייסעו דרך כביש מספר 2 • הרכבות יתוגברו והחניונים יפעלו לתועלת המגיעים באוטובוסים וברכבים פרטיים

ההילולה במירון | צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

מעט יותר משבוע ימים נותר עד להילולא דרשב"י ואנשי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ובראשם הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז והרב ישראל דרעי סמנכ"ל המרכז, עמלים ללא הרף בשטח כדי להבטיח שהכול יהיה כנדרש. "זה אירוע שעולה לנו קרוב ל-16 מיליון שקל, אבל למרות שקוצצנו מהשנה שעברה ומלפני שנתיים, אנו תקווה שהבטיחות לא תיפגע – כי על כך אנו לא מוותרים", מדגיש הרב שוינגר.

"משטחי ההדלקות של האדמו"רים, הרבנים והקהילות במירון הורחבו השנה באופן ניכר ונוספו עוד ארבעה דונמים של שטחי התכנסות", אומר הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז. המשמעות היא, שאלפי מ"ר חדשים במירון הוכשרו לקליטת קהל נוסף. ובהתחשב בכך שמדובר בקהל מתחלף, עשרות אלפים נוספים, שבעבר לא יכלו להשתתף באירועי ההילולא – יוכלו ליהנות מהמיזם.

במקביל, הוא מבשר אף על חידוש משמעותי, שדווקא עזרת הנשים תיהנה ממנו: "החלטנו השנה על הקמת ארבעה אוהלים ענקיים עבור הנשים, בני מאות מ"ר כל אחד מהם, שישמשו לכל צורך אפשרי במירון. בכל אוהל יהיו חדרי נוחות, שירות, האכלה והחתלה, והאימהות, הסבתות והנשים יוכלו להמתין לבעלים, לילדים או לצבור כוח לאוטובוס הבא".

חידוש נוסף יהיה בתחום השירות הבסיסי ביותר. החל מהשנה כלל השירותים לקהל העולים מירונה יהיו מחוברים למים ומערכת ביוב. המטרה היא, מסבירים במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, שהבאים למירון יחושו בבית.

במרכז מדגישים כי לצד החידושים והשיפורים הרבים שלא את כולם ניתן לפרוט ולפרט, ונולדו במחשבה מרובה, "חשוב מאוד שהקהל יהיה סבלני, יישמע להוראות השונות – ובעזרת השם, אנו מקווים שהציבור ייענה להוראות הסדרנים וייהנה מההילולא שהוכנה עבורו בתשומת לב מרובה ובירידה לפרטים דקים".

כפי שזו החלה בשנה שעברה, אך עשרת מונים יותר, תתגבר השנה רכבת ישראל את נסיעותיה מהמרכז לכרמיאל, ותשנע קהל המונים למירון. במקביל, אנשי המרכז הארצי דאגו לתאם עם הגורמים הרלוונטיים כי מערך האוטובוסים לא ייפגע כהוא זה.

"מדובר על מאות איש שנוסעים בנוחות בכל רכבת, כשהאוטובוסים יפעלו כמדי שנה, ואנו מכשירים חניונים והיסעים היישר מכרמיאל, כדי להעלות את הבאים ברכבת מירונה בדיוק כמו מכל החניונים שאנו מכשירים לאורך כל הגליל, מחצור ועד פרוד", אמר הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

הוא מדגיש כי גם בשנה שעברה נסעו כל האוטובוסים ממרבית חבלי הארץ בכביש 6, וכך יהיה גם השנה, כאשר נעשים מאמצים למציאת חניון הולם לבאים – לא בחניון מגידו, שכבר בשנה שעברה בוטל, כי אם באזור סמוך יותר לתוואי הנסיעה.

ההגעה למתחם קבר הרשב"י עצמו, תתבצע באמצעות קרוב ל-150 שאטלים שיופעלו ללא תשלום מהחניונים השונים, לכיוון מירון. כאמור, ההגעה ברכב פרטי למירון אינה מתאפשרת, בהוראת המשטרה, והמגיעים ברכב פרטי יופנו לאזורי חנייה בכרמיאל, חצור הגלילית ועוד. משם, יהיה ניתן להגיע באמצעות תחבורה ציבורית – בתשלום.

כתיבת תגובה