עוצמתי בשטח || מאחורי העיצוב הכובש של סאנגיונג רקסטון

סאנגיונג, יצרן קוריאני קטן שטרם נעלם במלתעות של יצרני הענק מדרום קוריאה, ממשיך להתעקש לשרוד ומביא לנו למבחן קצר את הדור החדש של רקסטון | הצצנו אל כל מה שנמצא מאחורי העיצוב הכי עדכני שראינו בסאנגיונג | מבחן רכב

סאנגיונג רקסטון 2023 | צילומים: יצרן

רגע לפני שנתחיל, נעשה ניסוי קטן. תכתבו רגע "סאנגיונג" בגוגל תמונות. קיבלתם תמונה של רודיוס 2009? אני מתנצל… עכשיו תציצו בתמונות המדהימות שמצורפות לסקירה שלנו. יצא לכם וואו? זה בסדר, הרבה זמן לא קיבלנו כאלו מחמאות על רכב מבחן. שאפו סאנגיונג.

סאנגיונג, יצרן קוריאני קטן שטרם נעלם במלתעות של יצרני הענק מדרום קוריאה, ממשיך להתעקש לשרוד ומביא לנו היום למבחן קצר את הדור החדש של רקסטון. הרכב הוצג בעולם לפני יותר מעשרים שנה, זכה לכמה דורות ומתיחות פנים, ובשנת 2021 הגיע לארץ הדור הנוכחי עם העיצוב הכי עדכני שראינו בסאנגיונג.

 העיצוב הוא קודם כל הגריל הכי מלחיץ שפגשנו אי פעם ברכב סדרתי, מה שמעלה את החשד לסיבה האמיתית שהוא זכה במכרז של משטרת ישראל…

טוב לא באמת… ולא בגלל  תאורת הלד בחזית, בקיצור כל הסיפור הזה של חזית הרכב יפה, ומרשים (זה מה שמרשים לי לכתוב…) מאד. כאמור, גם את כל מי שפגשתי בזמן המבחן.

הרושם לא מתפוגג שפותחים את הדלתות. תא הנוסעים יפהפה, עם דשבורד משולב בעור עם תפרים, ואת הדוגמא הזו תקבלו גם על המושבים. יש כאן את כל האבזור המקובל ואפילו גג נפתח בגרסת הפרמיום. מה אין (ולא הפריע לי)? לוח מחוונים דיגיטלי. וזהו.

טיפסנו לשורה השנייה. גם כאן הכל נפלא, עשיר ומרווח. מה אין (ולא הפריע לי)? חלון הגג קטן ולא מגיע לשורה האחורית, כמקובל ביונדאי, קיה וכו'.

השורה השלישית תתאים לילדים/ נערים וכדומה. הכניסה אליה לא ממש נוחה ופרקטית, ומכיוון שיש רק ערכת פנצ'ר, התקינו גלגל חילופי אמיתי על המושבים. ויתרנו על הארומה של ריח הצמיג והשארנו אותו באולם התצוגה, כי לשם שינוי לקחתי את הילדים למבחן…. תא המטען, לא גדול, כצפוי.

בטיחות אקטיבית. יש את כל מה שמקובל והיא גם עובדת נפלא. התראת התנגשות קדמית ובלימה אוטומטית (כולל זיהוי הולכי רגל), התראה למניעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג. רמת אבזור פרמיום מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התראת פתיחת דלת אחורית לנתיב לא פנוי, ועוד.

מנוע. לפני הנתונים היבשים רק נכתוב שמדובר במנוע חזק ושרירי, מנוע דיזל שקיבל חיזוק, ואת העליות לרמת הגולן הוא טיפס בחדווה. צריך גם להודות שאת הפיתולים הרכב פחות אהב, בכל אופן מדובר על רכב שטח אמיתי שיודע להתמודד בכבוד בשטח טכני ותובעני. זה אומר שיש כאן שילדת סולם אמיתית, כמו פעם, והרכב גבוה.

הרעיון שכבר ניסיתי בעבר ברכבים אחרים, הוא, להפעיל את ההנעה הכפולה. זה עזר מעט ביציבות הרכב אבל הגביר את הרעש בתא הנוסעים (שגם כך מתמודד עם רעש הדיזל) ואת צריכת הדלק.

הנה הנתונים: מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר, שמפיק הספק של  202 כ"ס ומומנט מרבי של 45 קג"מ, צריכת הדלק המשולבת היא כ 10 ל'/100 ק"מ וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 10.7 שניות. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, המיוצרת על ידי Hyundai Transys – אותה תיבה שנמצאת גם בג'נסיס, יונדאי וקיה.

נתוני שטח: נתחיל בזה שיש לו הנעה כפולה. ההספק מועבר באופן קבוע לגלגלים האחוריים, וניתן לשלב את ההנעה לגלגלים הקדמיים באופן אלקטרוני, עם בחירה בין יחס העברה גבוה או נמוך. בנוסף, הרקסטון המעודכן כולל כסטנדרט נעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטית ליכולות שטח משופרות. מה אין לו? את כל הבקרות האלקטרוניות הקיימות אצל המתחרים.

היתרון הוא במחיר. הפער בינו לבין המתחרים עומד על מאות אלפי שקלים. הכי קרוב אליו במחיר הוא הלנד קרוזר של טיוטה שמחירו הוא 100,000 ₪ יותר.

מחירים:

רקסטון 7 מושבים 4X4 דגם EX החל מ- 252,900 ₪.

רקסטון 7 מושבים 4X4 פרימיום החל מ- 289,900 ₪.

שורת סיכום. רוב הגולשים כאן ובתוכם אנוכי הלא קטן, נוהגים ברכבים שמותאמים לכביש, שזה אומר שהרקסטון הוא חיית שטח, אבל בכביש הוא פחות מעודן. יתאים מאד למי שנכנס לשטח ופחות למי שלא צריך את זה ביום יום.

11 תגובות ל: "עוצמתי בשטח || מאחורי העיצוב הכובש של סאנגיונג רקסטון"

  1. יחיאל היקר,
    כבעלים של הרכב הזה (מאז דצמבר 2021), הכתבה הזאת קפצה לי בגוגל בתור "עשוי לעניין אותך" ובכנות, אתה ממש מפספס. כאילו לקחת את הקרנף הכי גדול בסוואנה ואתה משווה אותו עם אוגר כאופציה לחיית מחמד…

    מיובאים היום לארץ רק 7 דגמי רכב בעלי שלדת סולם והילוך כח (שאינם טנדרים).
    הג'ימני, רנגלר וברונקו – שמיועדים לשטח כבד על חשבון הכביש וספק אם מתאימים כרכב ראשי למשפחה.
    הלנד-רובר והמרצדס G, שבגלל המחיר שלהם אתה לא תראה אף לא אחד כזה בשטח.
    ואז כל מה שנשאר, זה הלנד-רקוזר והרקסטון.
    אי אפשר להשוות אותם לא לקיה סורנטו, לא ליונדאי פלסאייד ולא לקודיאק או אוטלנדר…

    מול המתחרה היחיד שלו בשוק, הרקסטון נותן תמורה הרבה יותר טובה למחיר.

  2. אם אתה שם את הרקסטון מול קיה סורנטו,
    מה ההמלצה?

  3. רוב הישראלים נוסעים בכביש, אז רכב עם שלדת סולם פחות מתאים. בעלות של 300k לדגם היקר עדיף לקנות NX יד שניה , המותג הטוב בעולם לקסוס / טויוטה !!! בארץ רכב זאת הוצאה רצינית , אחוזי מס מהגבוהים בעולם , יש חשיבות גם לשוק וערך כמשומש . לא נראה לי שימריאו למרות שהדגם נראה מרשים . הערכה שלי שחברת יונדאי תקנה אותם בהמשך ולכן הם מתאמצים להוציא דגמים יפים מבעבר….

  4. למגיב הראשון שיש לו רקסטון, איפה ראית שאני משווה אותו לאוגר? גם לא לקיה סורנטו, לא ליונדאי פלסאייד ולא לקודיאק או אוטלנדר…הרכב היחיד שמוזכר בהשוואה הוא לנד קרוזר של טיוטה, הוא אלוף בשטח ויכול להביס כלים יקרים הרבה, הבעיה היא שמחירו יקר. הרקסטון נותן פייט רציני במחיר אבל נחות בשטח בהשוואה ללנד קרוזר.
    למי שנוסע בשטח אני בהחלט מציע לבדוק את הרקסטון , עיין שוב בכתבה ותרווה נחת

    רק פליז תקרא לאט מהמחשב הביתי … שלא תצטרך להגיב על דברים שלא כתבתי…

  5. הכתבה כתובה ברמת כתיבה מתחכמת ומתפתלת וקשה להבין למה התכוון ה"משורר". חבל.

  6. הלנד קרוזר של טויוטה לא מביס בשטח שום כלי שיקר מימנו
    לא את הרוביקון ובטח שלא את הברונקו ואת הדיפנדר ,
    בנוסף לכך אין שום לנד קרוזר ארוך 7 מושבים שמתקרב לרמת הבטיחות של הרקסון פרימיום ועולה 100 אשח יותר

  7. הרקסטון פרימיום ברמת בטיחות גבוהה מהלנד קרוזר?
    אפשר דוגמא?

    מה למשל יש ברקסטון שאין בלנד קרוזר?

  8. מערכת בקרת יציבות נגרר
    בקרת עמעום אור גבוה
    מערכת למניעת התפכות
    בקרת בלימה בסיבוב
    בקרת שיוט אדפטיבית
    בלימה אוטנומית בנסיעה לאחור
    מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת
    מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום
    9 כריות אוויר

  9. אנשים משועממים הנכם

  10. לשלב 4×4 בכביש גורם לנזק רב למכלולי הרכב.

  11. כפעיל במשטרת התנועה צר לי לאכזב אבל כשהרכב עמוס בציוד ולאחר שהותקן בו ציוד משטרתי הרכב מפגין חוסר יציבות משווע במהירות גבוה ובסיבובים.
    קשה מאוד לשליטה

כתיבת תגובה