פיתוח חדשני: המצלמה תזהה את הירקות בלי צורך בברקוד

חברת הסטארט אפ הישראלית אדג'יפיי פיתחה טכנולוגיה חדשנית, במסגרתה מוטמעת מצלמה על הקופות והמשקלים בשירות עצמי, המזהה פירות וירקות ללא ברקוד | בעשרה סניפי שופרסל במרכז הארץ כבר הוטמעה הטכנולוגיה החדשנית והראשונה מסוגה בישראל | זיהוי מוצרי הירקות והפירות מתבצע באמצעות תוכנה לבינה מלאכותית

הירקות מזוהים במצלמה, באמצעות בינה מלאכותית | צילום: יח"צ אדג'יפיי

חברת הסטארטאפ הישראלית אדג'יפיי (Edgify), המתמקדת בלמידת מכונה מבוזרת על מכשירי קצה, פיתחה  פלטפורמה לאימון מודלים של בינה מלאכותית במכשירי קצה, מייתרת את הצורך בשליחת נתונים לענן.

בחודשים האחרונים הושלם פיילוט במספר סניפים של שופרסל במרכז הארץ, שבמסגרתו מופעלת הטכנולוגיה של Edgify על מספר קופות ומשקלים בשירות עצמי ועם השלמתו המוצלחת הודיעה רשת שופרסל על פריסת הטכנולוגיה בסניפי החברה במהלך השנה הקרובה.

הטכנולוגיה של Edgify הופכת את  הקופות לידידותיות יותר ללקוחות, כאלו המסוגלות לזהות מוצרים שאינם בעלי ברקוד כמו פירות וירקות, במכשירי הקצה עצמם ומבלי לשלוח את הנתונים לשרתים בענן. פתרון זה מייצר ללקוחות חווית קנייה מהירה, מדויקת ונגישה ביותר במינימום מגע אדם. הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש ברשתות סופרמרקטים בחו"ל וכעת מגיעה לראשונה גם לישראל.

 לדברי עופרי בן פורת, שותף מייסד ומנכ”ל חברת Edgify, "הכניסה של אדג'יפיי לענף הקמעונאות תאפשר אוטומציה של תהליך הקנייה. הטכנולוגיה שפיתחנו מובילה לאחוזי דיוק גבוהים ביותר באימון המודלים, וזאת כתוצאה מהעובדה שהמודלים ממשיכים ללמוד ולהשתכלל עם הנתונים שממשיכים להיאסף. האלגוריתם שפותח  יודע לזהות פירות וירקות ללא צורך בברקוד", ומוסיף: "למרות שהטכנולוגיה של Edgify עצמאית ואינה מוגבלת לסקטור מסוים, החלטנו להתחיל את הדרך בענף הקמעונאות, שם ביצענו כבר הוכחת היתכנות באמצעות שיתוף פעולה עם מספר יצרני קופות מובילים בעולם ורשתות מזון קמעונאיות. כעת אנו שמחים להביא את הטכנולוגיה לישראל ולצאת לדרך בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קמעונאית המזון הגדולה והמובילה בישראל- רשת שופרסל".

 נדב ישראל, שותף מייסד ומנהל טכנולוגי בEdgify הסביר, כי "הפוטנציאל של הפתרון שאנו מביאים לעולם אימון הבינה המלאכותית ולענף הקמעונאות הוא אדיר הודות לכמות המידע העצומה שרשתות המזון מייצרות היום, המועבר בצורה לא יעילה המבזבזת כוח עיבוד וזמן יקר בהעלאת הדאטה לענן, פיענוחו וניתוחו. עם הכניסה של הטכנולוגיה לרשת שופרסל, הטכנולוגיה של Edgify תאפשר לאמן את הדאטה של הרשת בשלמות וללא שום בעיית העברת מידע רגיש, תוך הבטחה לרמת דיוק שקודם לכן לא הכירו".

כרגע הטכנולוגיה של Edgify פרוסה ופועלת בעשרה סניפים של רשת שופרסל במרכז הארץ, ובחודשים הקרובים היא תיכנס לכל סניפי הרשת בקצב של 25 סניפים חדשים בחודש, עד לפריסה מלאה בכל חנויות שופרסל דיל ושופרסל שלי.

 

עופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל אמר, כי "שופרסל ממשיכה להציע ללקוחותיה מגוון פתרונות טכנולוגיים חדשניים על מנת לייעל ולהעניק חווית קניה טובה יותר, באמצעות מרכזי אוטומציה, עגלות חכמות, קופות בשירות עצמי ועוד. הטכנולוגיה של Edgify תקל על תהליך השירות העצמי ותקצר את משך זמן הקנייה עבור הלקוחות".

צביקה פישהיימר, סמנכ"ל משאבי אנוש ואסטרטגיה בשופרסל מסר: "אנו משקיעים מאמצים רבים בהטמעה של פתרונות טכנולוגיים וחברת Edgify מציעה פלטפורמה שלא נראתה עדיין בישראל ואנו גאים להיות הראשונים לזהות אותה ולהפעיל אותה בסניפים שלנו ברחבי הארץ".

עסקים המשתמשים בטכנולוגיה של Edgify לאימון מודלים של בינה מלאכותית אינם צריכים להשקיע בתשתיות חדשות מאחר וכל מכשיר קצה אוסף  ומפיץ יידע שלמד בתוך הרשת שבה הוא פועל, מבלי להזדקק להעביר את הדאטה בשרתים שבענן. פתרון זה גם מסיר מהשולחן את סוגיית הפרטיות למידע רגיש המועבר בשירותי אימון הניתנים בענן בגלל ביטול הצורך לשליחת מידע לענן וחשיפתו כך.

בנוסף לענף הקמעונאות, Edgify בוחנת את יכולותיה לסייע לתעשייה הרפואית ולתעשיית הרכב.

Edgify מתמחה בשימוש במכשירי קצה, לעומת שימוש בענן, לצורך אימון מבוזר של מודלים של למידה עמוקה ולמידת מכונה עבור מגוון תעשיות. השימוש במכשירי הקצה לניתוח מידע ואימון מודלים מפחית את הסיכונים, העלויות והזמן הנדרש לשינוע דאטה רגישה אל שרת חיצוני ובחזרה ממנו. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לעסקים לבצע למידה על הדאטה שברשותם בצורה מושלמת ולהגיע לאחוזי דיוק שקודם לכן לא הכירו.  

תגובה אחת ל: "פיתוח חדשני: המצלמה תזהה את הירקות בלי צורך בברקוד"

  1. מה עם יש בשכונה ויש חסד? ושערי רווחה? זה כבר לא שופרסל?
    ואז שהחילונים יבכו על אפליה ב"ישיר למהדרין"…

כתיבת תגובה