צפו || קמפיין נגטיבי לטסלה בזמן השידור היקר ביותר

30 שניות של סרטון שצולמו לכאורה מתוך מצב הנהיגה האוטונומי בטסלה, מציגים פגיעות בעגלות תינוק (ריקות) ובבובות (שייצגו ילדים) | מאחורי הפרסום בזמן השידור היקר ביותר בשנה – בעת שידורי הסופרבול – עומד ארגון ששם לו למטרה לנגח את הנהיגה האוטונומית של טסלה ובעבר פרסם מודעה בניו יורק טיימס נגדה | בראש הארגון: מנכ"ל של חברה לייצור מערכות בטיחות לכלי רכב אוטונומיים

הטסלה לא מזהה ילד בכביש ושניה לאחר מכן דורסת אותו | צילומסך מסרטון הקמפיין

פרסומות נמדדות בזכות הבאזז העוצמתי שלהן, ובעיקר בשל החשיפה שלהן לכמה שיותר עיניים. התודעה והחשיפה שנוצרת מפרסומות המשודרות בעת הסופרבול האמריקני – אדירה.

סופרבול הוא משחק ההכרעה של אליפות ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL). המשחק נחשב לאירוע חגיגי ומיוחד והפך עם השנים ליום חג של ממש בחברה האמריקאית. מעבר למשחק עצמו, הסופרבול מתאפיין גם בחגיגות ובאירועים הנלווים לו, ובפרט, באמנים המפורסמים המופיעים במופע טרום המשחק ובמופע המחצית. המשחק נערך מדי שנה ביום ראשון בחודש פברואר. יום הגמר מכונה "סופר-סאנדיי".

באופן מסורתי, המשחק הוא האירוע בעל הרייטינג הגבוה ביותר בארצות הברית. רק לשם דוגמה: בסופרבול XLIX שנערך ב-2015, צפו בממוצע כ-114.4 מיליון אמריקאים – שיא צפייה של כל הזמנים. עובדה זו הופכת את הסופרבול לבמה הפרסומית היוקרתית (וגם היקרה) ביותר בטלוויזיה האמריקאית.

והנה, בזמן השידור היקר ביותר בשנה, שודרה בסופרבול פרסומת נגד טסלה, ובה בובות (המייצגות ילדים) ועגלות תינוק (ריקות) שנדרסים על ידי רכב טסלה במצב נהיגה אוטונומי. הרכבים שצולמו לכאורה ממצלמות טסלה פנימיות בעת נהיגה, ביצעו סטייה מנתיבים, פספסו תמרורי עצור (גם את התמרור הנשלף מצידו של אוטובוס ילדים), אין כניסה, או מחסומי-הכוונה בכביש, ובעיקר פגעו במיצגים שהוצבו על הכביש בדמות ילדים ועגלות תינוק.

הטסלה לא מזהה תמרור עצור של אוטובוס ילדים | צילומסך מסרטון הקמפיין

מאחורי הפרסום היקר עומד ארגון Dawn Project שרכש זמן שידור יקר להחריד של 30 שניות באירוע הסופרבול. "למה המנהל הפדרלי לבטיחות בכבישים מאפשר לזה לקרות?" שואלת הקריינית, וקובעת כי "90% מסכימים שאין לאשר את מצב הנהיגה האוטונומי של טסלה", וכי "מצב הנהיגה האוטונומית המלאה של טסלה מסכן את הציבור באמצעות שיווק מטעה ועבודת הנדסה חסרת כישרון, צריך לאסור את השימוש בו מיידית".

אגב, זו לא הפרסומת הראשונה שנרכשת ע"י ה-Dawn Project, שבעבר טען במודעה שפרסם בניו יורק טיימס כי נהיגה אוטונומית בטסלה לוקה בתקלה חמורה בכל 8 דקות בממוצע.

בראש ארגון Dawn Project עומד דן או'דאוד, שמשמש גם כמנכ"ל של Green Hill, חברה לפיתוח מערכות הפעלה הכוללות מנגנוני בטיחות וביטחון מובנים ומערכות לנהיגה אוטונומית.

 

וכמה עלתה הפרסומת בחגיגות הסופרבול? מסתבר שבניהול נכון של תקציב הקמפיין, העלות צומצמה ממיליוני דולרים, לכ-600 אלף דולר, משום שהארגון שילם על פרסום שישודר רק בחלקים מארה"ב, ולא בכל המדינות. אך את הבאזז שהפרסומת עשתה, סביר להניח ראו במרבית מדינות ארה"ב וגם מחוצה לה.

יצויין, כי לעת עתה, טסלה עדיין לא מאפשרת נהיגה אוטונומית ללא נוכחות נהג, וגרסאות הנהיגה האוטונומית עדיין נחשבות בגרסת הרצה.

כתיבת תגובה