רונן מרדכי גרין – האם אילת זו בועת נדל"ן או פנינת נדל"ן?

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, סוקר את ההמלצה על השקעה בנדל"ן מסחרי באילת המגיעה בגלים בהתאם להתפתחויות שונות בעיר הדרומית בישראל.
מה מוביל משקיעים להשקיע בנדל"ן מסחרי באילת? ומה דווקא הרחיק משקיעים מאילת? על האתגרים של אילת כמוקד תיירות ומסחר וכדאיות ההשקעה.

רונן מרדכי גרין ממליץ על נדל"ן באילת (Pixabay)

רונן מרדכי גרין: "אילת היא עיר תיירותית, על כך אין חולק"
במדינת ישראל אין כמעט ישראלי אחד שלא ביקר באילת לפחות פעם אחת בחייו, ישראלים רבים מבקרים באילת כמעט כל שנה ותיירים רבים מהעולם מגיעים לאילת כדי ליהנות מחופשת בטן גב שמשית.

לעיר אילת יש הרבה מה להציע לנופשים: עשרות רבות של מלונות מפנקים, מסעדות מגוונות, ביטול מע"מ, פסטיבלים וכנסים רבים, צלילה, ספורט ימי, חופים, טיולי טרקטורונים או ג'יפים, ריף דולפינים, מזרקה מוזיקלית, מצפה תת ימי, חוות הגמלים ומקומות בילוים נוספים שהופכים את העיר למאחרת תיירותית בולטת.

יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מתייחס לאפשרויות ההשקעה באילת: "נשים לרגע את אפשרויות השקעה לנדל"ן למגורים באילת ששם ניתן למצוא נכסים טובים להשקעה במסגרת דירות או וילות להשכרה, הנדל"ן המסחרי באילת הוא אופציה טובה התלויה במיקום הנכון באילת, בניצול הזדמנויות וראייה לטווח הארוך. על אף החסרונות הנוכחיים בעיר אילת מבחינת תיירות, אין חולק על כך שאילת היא עיר תיירותית, אם להוציא את תקופת הקורונה המלונות בתפוסה גבוהה והקניונים מלאים ואילת עדיין שחקנית מבוקשת ומחוזרת ע"י משקיעי נדל"ן מסחרי המחפשים השקעות מגוונות".

מה החסרונות המרחקים משקיעים מהשקעה בנדל"ן מסחרי באילת?
אל מול יתרונותיה הרבים, חסרונותיה השונים של אילת הפתוחים לפרשנות וביקורות מצדם של משקיעים שונים, מובילים חלק מהמשקיעים לוותר או לדחות החלטה על השקעה בעיר התיירותית.

אחד האתגרים הגדולים שידעה העיר אילת המתקיימת בעיקר מתיירות הוא אתגר מגפת הקורונה, מגפה שעצרה את ענף התיירות ופגעה במלונאות, מרכזי מסחר ונכסי נדל"ן מסחרי נוספים.
על אף הפעילות החלקית לאחר היציאה מהסגרים וההתאוששות המהירה של ישראל מהקורונה עקב אחוז מתחסני קורונה גבוה, ישנם משקיעים שעדיין חוששים להשקיע בנכסי תיירות שונים.

משקיעים אחרים ינצלו את התקופה כדי לאתר נכסי נדל"ן מסחרי להשקעה וישקיעו במלונות כחלק מתהליך בחינת אומדנים לטווח הרחוק.
מסורת רבת שנים של טיסה לאילת משדה דב אל שדה התעופה הישן באילת הסתיימה בשנת 2019, על אף השדה החדש והמשודרג חלה ירידה בטיסות אל אילת עקב הרחקת שדה התעופה כ- 20 ק"מ מהעיר.
בעוד שבעבר יכולנו לטוס במהירות משדה דב, לנחות בשדה התעופה באילת ותוך כמה דקות להגיע אל לב התיירות האלתית, כיום שדה דב איננו והטיסה לשדה התעופה רמון המרוחק מאילת מתבצעת דרך נתב"ג.
הגעה לנתב"ג, טיסת פנים יקרה ונסיעה נוספת אל העיר – פגעו בהגעת הנופשים הישראלים אל אילת.
טענה נוספת שעלתה כלפי אילת היא הזדקנות האטרקציות ומתחמי התיירות בעיר, כיאה לעיר תיירותית מבוקשת מצופה מאילת להציג תנאי תיירות מתקדמים ומזמינים.
נופשים רבים שביקרו באילת נהנו מהמלונות אך חלקם ציינו שמתחמי התיירות בעיר תקועים בעבר ואינם מזמינים מספיק.
חלק מבחינת נכס לתיירות הוא חזרתם של מבקרים אל אזור התיירות בו נמצא הנכס וכן משובים חיובים לאזור שימשכו נופשים פוטנציאלים חדשים, אווירה תיירותית מיושנת עלולה לפגוע בביקוש העתידי לאזור.

התמקדו בטווח הארוך
רונן מרדכי גרין על הראייה לטווח ארוך בהשקעות נדל"ן מסחרי: "משקיע נבון בנדל"ן מסחרי חייב להסתכל לטווח הארוך ולבחון יתרונות מול חסרונות קיימים ועתידיים, אם להתייחס לטווח הארוך של העיר אילת, בשנת 2021 הועדה המקומית באילת אישרה תכנית שכונה חדשה שעתידה להיבנות של שטח חברת נמלי ישראל המפנה את מקומה, בין היתר התוכנית כוללת יצירת חוף רחצה, הוספת שטחי מגורים, שטחי מסחר ושטחי מלונאות הצמודים אל החוף החדש. תכניות פיתוח וחידוש עירוני הם האוויר לנשימה עבור עתידה של אילת והסרת מיצובה כעיר תיירותית מזדקנת".
הכתבה נכתבה על ידי צוות כותבי התוכן של סוכנות ניהול מוניטין.

כתיבת תגובה