פרשת שחיתות חמורה נחשפה בעבירות בנייה וקרקעות בגליל

שני בכירים, האחד ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר והשני ביחידת הפיקוח של הועדה לתכנון ובניה לב הגליל, נעצרו בחשד לעברות של קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים | במהלך חיפוש שבוצע בביתם ובמשרדיהם, נתפסו מסמכים רבים | מדובר בבכירים בשתי היחידות שקיבלו שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין | צפויים מעצרים נוספים, בין היתר, של נותני השוחד ושל חשודים בסחיטה באיומים של נותני השוחד

בנייה בגליל | צילום אילוסטרציה: מתניה טאוסיג, פלאש 90

המשטרה עצרה שני חשודים בשנות ה-40 לחייהם, בחשד בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. המדובר הוא בפרשת שחיתות ציבורית חמורה שבמסגרתה ביצעו החשודים לכאורה ביטולי קנסות או מניעתם ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידה לפיקוח של הוועדה לתכנון ובניה לב הגליל.

השניים יובאו בשעות הקרובות לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

את פרשת השחיתות חשפה היחידה המרכזית של מחוז צפון במשטרה, שפתחה בחקירה סמויה לפני מספר חודשים, לאחר שעלה חשד כי בכירים בשתי היחידות קיבלו שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין.

הבוקר, החקירה הפכה לגלויה ושוטרי מחוז צפון עצרו שני חשודים בעברות של קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. במהלך החיפושים בבתיהם ומשרדיהם נתפסו מסמכים רבים.

במסגרת החקירה של חוקרי משטרת מחוז צפון צפויים מעצרים נוספים, בין השאר של נותני השוחד, ושל חשודים בסחיטה באיומים של נותני השוחד.

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר: "החשוד מטעם הרשות משמש כמפקח מן המניין שאינו נושא בסמכות ניהולית או בסמכות להחליט על בחירת יעדי אכיפה, ודאי שאינו נושא בסמכות החלטה על מתן או ביטול קנסות מנהליים. הרשות תשתף פעולה עם כל גורמי החקירה ותעשה ככל יכולתה על מנת לסייע למצות את החקירה ולחשוף את האמת. הרשות בוחנת עצמה ואת פעילות האכיפה שבתחומי אחריותה באופן יומיומי ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד ותפיק לקחים ככל שיידרש בהתאם לממצאי החקירה".

כתיבת תגובה