אין מודעות: 47% לא מחשיבים את בטיחות הרכב בעת הקניה

רוב תושבי ירושלים מעניקים חשיבות גבוהה במיוחד לבטיחות בעת רכישת רכב, מרבית תושבי הצפון מוכנים להשקיע כסף ברכישת מערכות בטיחות, אך לרוב הנשאלים בכלל האזורים אין מערכות בטיחות ברכבם

מערכות בטיחות לרכב. shutterstock

ברור וידוע שמערכות בטיחות לרכב מצילות חיים כאשר במקרים רבים הימצאותן ברכב עשויה לעשות ההבדל בין חיים ומוות. למרות זאת, 47%,  בעצם כמעט כל כל נהג שני, לא חושב שזהו הדבר חשוב ביותר בעת קניית כלי רכב חדש, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות".

הסקר נועד לבחון את נושא מערכות הבטיחות המתקדמות לרכב, את מודעות הציבור לחשיבותן בצמצום תאונות הדרכים ואת הנכונות לרכוש מערכות בטיחות מצילות חיים. ממדגם מייצג שנערך בקרב נהגים ונהגות מהאוכלוסייה היהודית והערבית עולה כי ל-40%  מהציבור יש שני כלי רכב, ל-52% מהנשאלים יש כלי רכב אחד ול-8% מהנשאלים יש שלושה כלי רכב ויותר.

מהסקר עולה 19% מהנשאלים, אחד מכל חמישה, טענו כי מחיר הרכב הוא החשוב ביותר, 17% טענו כי צריכת הדלק היא הדבר החשוב ביותר בעת קניית כלי רכב חדש, 9% טענו כי העיצוב, המראה ואבזור הרכב הם החשובים ביותר בעת קניית רכב חדש ורק 53% טענו כי בטיחות הרכב היא החשובה ביותר בעת קניית כלי רכב חדש. עוד עולה מן הסקר כי לרוב הנשאלים אין מערכות בטיחות מצילות חיים כמו מערכת בלימה אוטונומית או מערכת להתראת שמירת מרחק וסטייה מנתיב.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הסקר מוכיח כי חלק גדול מהציבור לא מודע לחשיבות הגדולה של הימצאות מערכות הבטיחות ברכב, מערכות שבשעת חירום יכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. המדינה עשתה צעד קדימה בנושא אביזרי הבטיחות בשנים האחרונות אבל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא מיידע את הנהגים שהם זכאים להחזר כספי ברכישת אותן מערכות.

הגדלת כמות כלי הרכב הבטיחותיים שנעים על הכביש היא אינטרס של המדינה בראש ובראשונה. ולכן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעודד את הנהגים לרכוש כלי רכב עם מערכות בטיחות באמצעות הרחבת ההטבה הכספית ובמקביל חייבים ליידע את הציבור כי הוא זכאי להטבות כלכליות ברכישת מערכות בטיחות מצילות חיים. הטמעת אביזרי בטיחות מצילי חיים בכלי הרכב תפחית את תאונות הדרכים ותחסוך למדינה כסף רב".

 

 

 

כתיבת תגובה