סופית: ההסתדרות תוכל לייצג עובדים שאינם מאוגדים בה

ביה"ד הארצי לעבודה דחה את בקשת הערעור של 'שיווק רוסמן' נגד החלטת בית הדין האזורי בחיפה לאפשר להסתדרות לייצג את עובדיה שאינם מאוגדים בהסתדרות. "לא מצאתי בטענותיה הדרמטיות של המבקשת טעם המצדיק התערבות"

השופט יגאל פליטמן. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית הדין הארצי לעבודה שב וקבע היום כי ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות עובדים גם אם אינה הארגון היציג שלהם. בהמשך להחלטה התקדימית שניתנה לפני כחודשיים בביה"ד האזורי לעבודה בחיפה לפיה ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות עובדי 'שיווק רוסמן' גם אם אינה יציגה בחברה, החליט ביה"ד הארצי לעבודה לחזק את ההחלטה ולהרחיבהּ תוך שהוא קובע כי לא יוגש ערעור בנושא.

נזכיר כי ביה"ד האזורי קבע שההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות מאות עובדי שיווק רוסמן, אפילו שאינה ארגון עובדים יציג לעובדים אלה, וזאת מכיוון שההסתדרות חתומה על ההסכם הקיבוצי הענפי אשר הורחב בצו הרחבה החל על המקום.

נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן, דחה את בקשת שיווק רוסמן לערער על החלטת ביה"ד בחיפה ואף לא ביקש את תגובת ההסתדרות. השופט קבע כי ההחלטה נכונה ומבוססת על פסיקה קודמת של ביה"ד הארצי עצמו: "לא מצאתי בטענותיה הדרמטיות של המבקשת כל טעם המצדיק התערבות בהחלטתו הנכונה של בית הדין האזורי, המבוססת על פסיקתו של בית דין זה מימים ימימה, בדבר חשיבותו ודרך פעולתו העדיפה של ארגון העובדים דווקא, בדאגה ליישום זכויותיהם של העובדים מכוח הדין, בין מכוח חוק, הסכם קיבוצי או צו הרחבה, על פני אכיפת זכויות העובדים בדרכים אחרות".

נוכח הודאת שיווק רוסמן כי לא פעלה בהתאם לקבוע בצו ההרחבה בענף רשתות שיווק המזון ולא העניקה לעובדיה חלק מהתנאים העולים ממנו, הצטרף הנשיא פליטמן להמלצתו של ביה"ד האזורי כי החברה תפעל לשיתוף פעולה עם ההסתדרות בנוגע ליישומו.

תקדים: ההסתדרות תייצג עובדים למרות שאינם מאוגדים בה

כתיבת תגובה