מסכמים 2018: עשרת הפרויקטים שעשו את הנדל"ן החרדי

'ביזנעס' מגיש סיכום מרתק של השנה עם עשרת הפרויקטים של המגזר ל-2018 • איזה פרויקט נהנה מהכי הרבה חיפושים במרשתת ומי היזם שקיבל הכי הרבה לידים? • אלה הפרויקטים המדוברים ביותר של 2018

פרויקטי הנדל"ן החרדי שעשו את 2018 | עיבוד תמונה: חיים קרליץ

לקראת סיומה של שנת הכספים 2018, מגיש 'ביזנעס' פרויקט מיוחד לסיכום שנת הכספים 2018, המספק הצצה לסיפורים הגדולים של השנה, שאולי גם מחכימים קצת לקראת השנה הבאה. והפעם: עשרת הפרויקטים המדוברים ביותר בשנת 2018 בענף הנדל"ן במגזר.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

הנתונים נמדדו על ידי טכנולוגיית ניתוח כמות ומעורבות הקהל באתר 'ביזנעס' בשנת 2018, והם משקפים את עמדת הגולשים.

כפי שרשמנו בפרק הקודם, מצוקת הדיור היא אתגר לאומי, אשר אין לו פתרון קסם אחד ויחיד, כי אם המון פתרונות נקודתיים לאורך כל הזמן. בפרק הקודם סקרנו את עסקאות הנדל"ן בקטגוריית דירות יד שניה. כעת נבדוק מהם עשרת פרויקטי הנדל"ן הפופולרים של המגזר.

ב'ביזנעס' אנו מפרסמים כל הזמן 'לוח פרויקטים', ובו פירוט של פרויקטי הבניה המיועדים לציבור החרדי. כמאה אלף כניסות נרשמו השנה ב'ביזנעס' ללוח הפרויקטים והנדל"ן, וברשימה שלפניכם העלנו על נס את עשרת הפרויקטים בעלי מספר הכניסות הגדול ביותר, מה שמראה על רמת הפופולריות של הפרויקטים השונים בקרב רוכשי הדירות הפוטנציאלים מהמגזר החרדי.

אין ספק שבית שמש היא המנצחת הגדולה, לא בגלל שהיא העיר המועדפת מעיקרא על האברך הממוצע, אלא בגלל שפע הפרויקטים המתוכננים, כמו גם הסכם הגג שעתיד להכפיל את יחידות הדיור בעיר. בנוסף בית שמש קרובה יחסית לירושלים וקיים בה ריכוז של כל הקשת החרדית, מחסידי היישוב הישן ועד האנגלוסכסים של בית שמש.

וכעת לפרויקטים עצמם: נפתח בפרויקט 'כרמי שמש' ברמת בית שמש ג', כאשר לדברי היזם, השכונה תאוכלס כבר בשנה הקרובה. מדובר בשכונה חדשה שנבנית ונחשבת פופולרית מאוד בקרב המגזר, בין היתר בגלל השילוב של המחירים הנמוכים, הסטנדרטים הגבוהים, והקרבה היחסית לירושלים.

פרויקט פופולרי נוסף המיועד למגזר החרדי, הוא פרויקט 'נוף כנרת' הנבנה בטבריה עילית, הפרויקט כולל 1,400 יחידות דיור והוא בשלבי בניה מתקדמים. רוכשי הדירות יהנו מנוף ישיר לכנרת ואיכות חיים גבוהה. מספר קהילות חסידיות אף החלו בפרויקטי משנה בתוך 'נוף כנרת', על מנת ליישב קהילות מסודרות במקום.

בשטח, המשתרע על 360 דונם, אמורים להיבנות מבני ציבור, חינוך ודת, על מנת לספק את צרכי התושבים, העלות הכוללת של הדירות נמוכה מאוד יחסית למפרט הטכני העשיר שלהן ולשכונה כולה הנבנית בסטנדרטים מתקדמים.

נעבור לירושלים, שם נבנה כעת בשכונת רמת שלמה, פרויקט מגורים חדש בשם 'נופי שלמה'. הפרויקט נבנה בלבה של שכונת רמת שלמה החרדית ונהנה מסטנדרטים גבוהים במיוחד בבניה, בגימור ובשאר התוספות בבניינים. בנוסף, למרגלות הפרויקט נבנה פארק ירוק רחב ידיים, לטובת תושבי השכונה הוותיקים והחדשים.

במעלה שכונת רמת שלמה נבנה פרויקט נוסף, 'נופי נחל צופים', גם הוא נהנה מהיתרונות של בניה חדישה בסביבת מגורים קיימת, אלא ש'נופי נחל צופים' נמצאת מחד על צלע ההר, ומצד שני קרובה למרכזי הקניות והחינוך שבשכונת רמת שלמה.

פרויקט נוסף בירושלים נמצא בשכונת בית וגן, שם הושלם פרויקט 'אלעד בית וגן', הכולל שני מגדלים בני 18 קומות הבנויים לפי התקנים המחמירים והחדשים, וכוללים שטחים ירוקים מתחת הבניין. מדובר למעשה בפרויקט הכי יקר מבין כל אלו שהוזכרו כאן, מחמת שבסופו של דבר, ירושלים עדיין שומרת על הערך הגבוה של מחירי דירותיה.

נתון נוסף הוא, שמדובר בבניינים בני 18 קומות, דבר שלא שכיח בבנייני מגורים של המגזר החרדי, אך נראה כי מצוקת השטחים בירושלים גורמת לקבלנים לבנות בניינים גבוהים מהרגיל.

מעט החוצה מירושלים, נמצא פרויקט 'נופי יערים' בקריית טלזסטון. הפרויקט מאופיין בבתים פרטיים, קוטג'ים ופנטאהוזים, גם הוא נבנה בסטנדרטים גבוהים במיוחד, כאשר הסך הכולל של הדירות בפרויקט עומד על עשרות ספורות. הפרויקט צבר תאוצה והתעניינות בקרב הציבור, בעיקר אצל ה'חוצניקים', אך גם ישראלים רבים מתעניינים ברכישת דירה בפרויקט.

וכעת נעבור להר יונה שבנצרת עילית, שם אחד הפרויקטים המובילים (מתוך בניה של 3,500 יח"ד בסה"כ) הוא 'אחוזת נתיב' בהר יונה, שבו מתוכננות כ-300 יחידות דיור במעל עשרה בניינים, הנבנים בסטנדרט גבוה ופיתוח סביבתי מושלם, לכל בנייין לובי מרווח, חדר עגלות, פינת משחקים ושיפורים נוספים.

פרויקט נוסף מהשנה האחרונה, הוא 'אמרלד גרנדס' ברמת בית שמש א'. מדובר על 24 וילות עצומת בשטחן, עם אפשרות לפצל חלק מהווילה בעתיד ולהשכיר אותה, וכך לקבל הכנסה נוספת.

הפרויקט נבנה בשכונת המשקפיים ברמת בית שמש א', והוא נהנה מנוף ירוק וטבעי ונחשב מבוקש במיוחד ע"י העולים מאנגליה, קנדה, דרא"פ וארה"ב. כמובן שכל היתרונות של בית שמש קיימים גם בפרויקט הזה, קרבה למוסדות תורה, חינוך וצרכנות ובמרחק נסיעה מירושלים.

עוד בבית שמש: פרויקט 'גני האלה', גם הוא בחלק החדש של רמת בית שמש א', וכמו הפרויקט הקודם, גם הוא מיועד בעיקר לקהל החוצניקי (והמבוסס יותר), על מנת ליצור סביבת מגורים ירוקה ומטופחת, וחיי קהילה מגובשים המורכבים מעשרות משפחות איכותית דוברות אנגלית.

ונסיים בפרויקט המדובר ביותר, אך גם היקר ביותר, 'גינות דוד' בבני ברק. 172 יחידות דיור שנבנות כעת היכן שהיה בעבר מתחם פז'ו בבני ברק, ממש על גבול שכונת 'רמת אלחנן'. השכונה אמורה להתאכלס במהלך השנתיים הקרובות והיא נחשבת אטרקטיבית מאוד, בין היתר בעקבות התכנון שלה כשכונה סגורה, דבר שייתן לה יתרון על שאר השכונות הבני ברקיות.

תגובה אחת ל: "מסכמים 2018: עשרת הפרויקטים שעשו את הנדל"ן החרדי"

  1. כייף לראות שפרויקט פרי פלייס נמצא בעשירייה. כן ירבו

כתיבת תגובה