היעד הבא של 'וולט' בישראל: מטבחים משותפים

'וולט' בישראל מנהלת מגעים עם בעלי מטבחים מוסדיים משותפים במטרה להתרחב להפצת משלוחים הישר מהמטבחים ללקוחות • מסעדנים: מעמדן של המסעדות עלול להיפגע מהמהלך ע"י החברה הפופולארית • בוולט טענו: המטבחים הללו מהווים תחליף לבישול ביתי, לא להזמנה ממסעדות

שליחי וולט, בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אם ביקרתם בתל אביב בשנה האחרונה לא יכולתם לפספס את האופניים, האופנועים או הולכי הרגל שנשאו על גבם צידנית כחולות של 'וולט'. עתה, וולט (Wolt) בישראל מעוניינת לפתח את שירותיה גם לכיוון המטבחים המשותפים.

את שירותי החברה מזמינים ביישומון, והיא מאפשרת לכל מסעדה להירשם כ'סוחר', כשהיא גובה דמי תיווך עבור ההזמנה מהלקוח, דואגת למשלוח ולמסירה אוטומטית, כשהחיובים הם באמצעות כרטיס אשראי. מאפריל 2018, סיפקה החברה מזון מ-1,400 מסעדות.

אם שמתם לב, השליחים של וולט נעים על אופניים חשמליים, אופניים רגילים, קורקינט חשמלי, אופנוע או קטנוע – אך הרעיון ביסודה של החברה הוא שהם אינם שכירים שלה אלא פרילנסרים. השליחים מקבלים תשלום על כל משלוח בהתאם למרחק הנסיעה, ובנוסף נהנים מטיפים. אלא שכאמור, אם עד כה עסקה החברה בתיווך הזמנת מזון ממסעדות, עתה היא מבקשת להתרחב גם לתחום מטבחי הענן (רפאים) השיתופיים המשרתים מספר יצרנים במקביל.

וולט, שהמנכ"ל שלה הוא מיקי קווזי, הוקמה ב-2014 בהלסינקי, בירת פינלנד עוסקת בעיקר בהזמנת מזון באופן מקוון. עד כה, התפרשה החברה על פני 20 ערים מרכזיות בעולם, ביניהן: טמפרה, טורקו, טאלין, סטוקהולם, קופנהגן, פראג, ברנו, טביליסי, טרטו וכמובן – תל אביב. אזור תל אביב כולל את השרון כולו (רעננה, הרצליה, הוד השרון, רמת השרון וכפר סבא) ואת חולון, ראשון לציון, פתח תקווה, אור יהודה, יהוד, קריית אונו וגבעת שמואל.

עתה חשף 'כלכליסט' כי החברה בישראל מנהלת מגעים להיכנס לתחום “מטבחי הרפאים” (מטבחי ענן) של המסעדות. אלה הם מטבחים שחולקות מספר מסעדות לשם חיסכון בעלויות. התום החל לצבור תאוצה לפני הקורונה ואחרי שפרצה, אלה הפכו לפופולריים יותר ויותר. ממטבחים אלה, מתכוונת החברה להפיץ את המשלוחים לצרכנים.

בוולט אישרו ל'כלכליסט' כי הנושא נבחן בחברה: "אנחנו מסתכלים על זה, זה מעניין אותנו ואני חושב שזה יוביל לשינוי בשירות טייק אווי, גם בפריפריה", צוטט גורם בחברה. "באמצעות מטבחים משותפים גם מסעדות מתל אביב יוכלו להגיע לפריפריה. אנחנו לא יודעים לבשל, אבל נשמח לתת ידע בתחום הלוגיסטיקה ולהציע אותו למסעדות שיבחרו לעבוד במתחמים כאלה. הקונספט היה קיים בישראל עוד לפני שוולט נכנסה אבל הוא לא היה תופעה. עם הקורונה, כל מסעדה הפכה למטבח משלוחים. בשום מדינה וגם לא בישראל, וולט עדיין לא יצרה שותפות כזו, אבל בעתיד אפשר שיהיו שותפויות כאלה. גם לא תכננו להיכנס לשליחויות של סופרמרקט ופרחים, אבל הקורונה הובילה אותנו לעולמות האלה".

מול טענות על כך שמעמדן של המסעדות ייפגע טענו בוולט, כי "המטבחים הללו לא באים על חשבון המסעדות, אלא על חשבון הבישול הביתי. באנגליה וארה"ב, לפני משבר הקורונה, ההכנסות מישיבה במסעדות עלו למרות משלוחי הדארק קיטשן".

כתיבת תגובה