יו"ר הפד: "הכל תחת שליטה", טראמפ ביטל את נסיעתו לדאבוס

מנסה להרגיע: יו"ר הפדרל רזרב טען היום כי הכלכלה האמריקאית די יציבה • על חילוקי הדעות עם טראמפ: "לא מתרגש מהביקורת" • על מלחמת הסחר בין סין לארה"ב: "טרם השפיעה על כלכלת המדינות" • מנסה לטייח או מציג את המצב כפי שהוא?

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, נואם לצד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ | צילום: דוברות הבית הלבן

ברקע ירידת שער הדולר והדיווחים על כך שרוסיה המירה 101 מיליארד דולר לאירו ויואן, כשהחשש העיקרי הוא ממלחמת סחר, כמו גם מכך שהמדיניות הפיסקלית של הפד תגרום לקריסה כלכלית, מנסה יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, להרגיע את החששות בנוגע לעליית מחירים בשוק האמריקאי.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לדברי פאוול, אין סימן למיתון בארה"ב, "האינפלציה היא נמוכה ותחת שליטה" והבנק המרכזי יהיה גמיש בנוגע למדיניות הריבית שלו והוא יתאים אותה לצרכי השוק לפי העניין.

פאוול, הנתון בחילוקי דעות עם נשיא ארה"ב טראמפ, ציין כי הביקורת של טראמפ אינה משפיעה על החלטותיו. טראמפ עצמו פוצץ אמש פגישה עם נציגי הממשל בנוגע למימון החומה ולהשבתת הממשל, והודיע לפני זמן קצר על כך שלא יגיע לכנס הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ.

"בגלל עקשנות הדמוקרטים בנושא אבטחת הגבול והחשיבות הרבה של בטיחות האומה שלנו, בכבוד רב אני מבטל את נסיעתי החשובה מאוד לדאבוס, שווייץ", צייץ טראמפ בטוויטר. מי שכן יגיע לכנס הכלכלי העולמי הוא שר האוצר מנוצ'ין, שיעמוד בראש המשלחת האמריקאית לכנס. גם שר החוץ פומפאו אמור היה להשתתף במשלחת אך הדבר אינו ברור כעת, עם ביטול ביקורו של טראמפ.

פאוול התייחס גם להשבתת הממשל שהחלה לפני כ-20 יום, ואמר כי השבתה ארוכה עלולה לפגוע במשק האמריקאי ולהשפיע על רמת המחירים בשוק. דבר נוסף שמדאיג את פאוול הוא הגדלת החוב הלאומי של ארה"ב, שעלולה לגרום לעליית מחירים.

לגבי מלחמת הסחר בין סין לארה"ב והמכסים ההדדיים שהטילו שתי המעצמות זו על רעותה, טוען פאוול כי הדבר עדיין לא השפיע בפועל על כלכלת שתי המדינות. זאת, למרות הדו"ח של אפל שמצביע על כך שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין היא זו שהביאה להאטה במכירות ובתחזית הרווחים של החברה האמריקאית.

כתיבת תגובה